Witaj na Gmina Sępólno Krajeńskie   Kliknij aby odsłuchać Witaj na Gmina Sępólno Krajeńskie Powered By GSpeech

„Zajęcia wolne Ze Zbożem Za Pan Brat”

- „Noc Trapera” oraz wycieczka rowerowa

W ramach projektu pn.: „Zajęcia wolne Ze Zbożem Za Pan Brat” współfinansowanego przez Burmistrza Sępólna Krajeńskiego, dzieci i młodzież z sołectwa Zboże oraz zaprzyjaźnionych sołectw wzięli udział w „Nocy Trapera” oraz wycieczce rowerowej. W związku z niedosytem uczestników dotyczącym czasu trwania organizowanych przez nas przedsięwzięć, w tym roku wydłużyliśmy imprezę na cały weekend.

Wypad rozpoczął się od zbiórki, tradycyjnie już, przy kaplicy w Zbożu, stamtąd rowerami wszyscy uczestnicy ruszyli szlakami Krajny w miejsce obozowiska podziwiając piękne jej krajobrazy i otaczającą przyrodę. Tam przystąpiliśmy do rozbijania namiotów
i przygotowywania miejsc noclegu. Następnie po krótkich grach i zabawach wszyscy zasiedli do kolacji, którą było pieczenie kiełbasek przy ognisku.

W związku ze zmienną aurą oraz ze względów bezpieczeństwa, na zaproszenie zaprzyjaźnionego sołectwa noc spędziliśmy ostatecznie w budynku świetlicy. Sobotni poranek rozpoczął się od wspólnego śniadania, które uczestnicy razem przygotowali. Biwakowiczów nie ominęła również poranna gimnastyka, będąca nieodzownym elementem corocznych eskapad. Po rozruszaniu mięśni i kości, sprawdziliśmy rowery i ruszyliśmy na kolejną wycieczkę krajoznawczą po okolicznych miejscowościach z jednoczesnym spacerem dookoła jeziora. Po powrocie przystąpiliśmy do wspólnego przygotowania obiadu oraz deseru, a były to pizza oraz gofry.

Wieczorem czekała na uczestników biwaku niespodzianka, wyświetlone na dużym ekranie filmy, po których zmęczeni, ale pełni wrażeń, wszyscy grzecznie ułożyli się do snu. Niedzielny poranek również zaczęliśmy od wspólnego śniadania, oby później z pełnymi brzuszkami móc wziąć udział w gimnastyce, sprzątaniu obozowiska i świetlicy, a następnie rowerami wrócić do swoich domów. Kolejny nasz wypad zaliczamy do udanych, a uczestnicy proszą o wydłużenie trwania biwaku o jeszcze kilka dni. Czy nam się to uda zobaczymy za rok. Wszystkim serdecznie dziękujemy za udział, pomoc w organizacji, a Pani Agnieszce za gościnę.